maandag 3 juni 2019

Haaltert 3 juni 2019.


Waar gaat het dit jaar naartoe? Zoals de titel het zegt fietsten we dit jaar een kleine rondje Tsjechië.
We laten de wagen achter bij het hotel in de buurt van Regensburg.
In Regensburg loopt het fietspad, dat begint in München, richting Praag.
We fietsen via Plzen naar de hoofdstad van het land.
Vandaar keren we terug via de "Moldau Radweg" en hopen via een mooi stukje Boheems woud ons startpunt te bereiken. Naar het schijnt pittig op en neer maar "ganz toll", heeft men mij verzekerd.
Sportievelingen onder jullie kennen wel Zdenck Stybar, Ivan Lendl, Martina Navratilova, Emil Zatopek enz....
En uit de recente geschiedenis, de Praagse lente, het Wenecesplein en Jan Palach, Alexander Dubcek, Millan Kundera.
Ik heb echt niet zoveel moeten opzoeken hoor, alleen de schrijfwijze, die ga ik een Vlaamse toets geven, een  Tsjechisch klavier voor mijn pc'tje vind ik niet zo onmiddellijk.
En of de titel juist geschreven is in de taal van  Vaclav Havel weet ik niet, eens vragen aan Franz Kafka als we in Praag zijn.

Neen we zijn nog niet weg richting Tsjechië, dat is pas voor volgende week maandag.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten