dinsdag 18 juni 2019

Praag – Slapy 17 juni 2019

55km 4 uur gefietst 7 uur onderweg gem. 13.82

We willen de eerste horde toeristen voor zijn om in alle rust “kiekjes” te kunnen nemen, maar als je de camping pas verlaat om 8.30 uur dan moet je de eerste gidsen gewapend met een vlaggetje en hun volgelingen er maar bijnemen. Het is wel rustiger dan gisteren. Een andere invalshoek door de ochtendzon geeft een nieuwe look aan de vele historische gebouwen dan gisterenavond.

Praag verlaten is geen probleem dankzij de prima bewegwijzering.
Bij Zbraslav kiezen we voor de rijbaan richting Stechovice.
Van daar af is het keihard klimmen tot in Slapy.
Het is even zoeken en flink bergaf vooraleer we deze verlaten camping aan het meer vinden. Ook deze plaats zetten we bij de kolom van nooit meer. (Autokemp Zdan in Slapy).
Hier is totaal niemand, alle poorten staan open, op de parking staan auto’s, de toiletten en keuken zijn bereikbaar en als ik het nummer bel dat op de deur staat antwoordt niemand. De douches zijn gesloten en worden, zo lezen we, pas tussen 19 en 22 uur geopend.

Rond 20 uur komt een zwaarlijvige Tsjech bijna ruzie maken omdat we onze tent opgezet hebben.
Ik laat hem even uitrazen en bij mijn gebaar van centen betalen bedaart hij en doet teken dat ik hem moet volgen naar de receptie. Daar betaal ik het dubbele dan normaal, zijn probleem is blijkbaar nu opgelost.

Een geluk dat we onszelf reeds een openluchtdouche gegund hebben.
Bij deze temperaturen is dat de heerlijkste verfrissing.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten